Hogyan bírják a gyűrődést a targoncák a halászati ipar extrém körülményei között?
Hogyan bírják a gyűrődést a targoncák a halászati ipar extrém körülményei között?
Ha van iparág, ahol minden nap komoly megpróbáltatások érik az anyagmozgató eszközöket, az kétségtelenül a halászat. Sós víz, állandó nedvesség, extrém hőmérséklet-ingadozások, higiéniai előírások és szigorú napi rutinok – ezek mind részei annak a valóságnak, amelyben a targoncáknak helyt kell állniuk. De hogyan tudják ezt túlélni – vagy inkább jól teljesíteni – ezek a targoncák?
A halászati ipar kihívásai – túl a hullámokon
Az európai halászati szektor, a nagy tengeri halászhajóktól a part menti feldolgozóüzemekig, komplex problémákkal küzd:
- A kvóták, területi korlátozások és időkeretek egyre szigorúbbak,
- A Brexit és a világjárvány megingatták az ellátási láncokat,
- A fenntarthatóság pedig ma már nem csupán divatszó, hanem üzleti kényszer.
Mindezek ellenére a globális halfogyasztás folyamatosan nő – különösen a prémium kategóriás halak és tenger gyümölcsei iránti kereslet emelkedik megállíthatatlanul az Egyesült Államokban, Kínában és az Európai Unióban.
Ez a növekvő igény fokozott hatékonyságot követel meg – méghozzá rendkívül zord munkakörnyezetben.
Targoncák a tenger szolgálatában – mire van szükség a túléléshez?
A halászatban használt targoncák olyan körülmények között dolgoznak, amelyek a legtöbb targonca számára gyors amortizációt jelentenek:
- Sós pára, nedvesség, hideg – ezek mind extrém módon rongálják a fém alkatrészeket,
- A tiszta és higiénikus munkakörnyezet elengedhetetlen, de nehezen fenntartható,
- Az üzemszünet a romlandó áru miatt nemcsak kényelmetlenség, hanem kockázat is.
Ezért a megfelelő targonca kiválasztása és előkészítése létfontosságú.
1. Specifikáció kérdése – a célra szabott targoncák kellenek
A halászati környezet nem bocsátja meg a kompromisszumokat. A Hangcha targoncák esetében például olyan testreszabott opciók válhatnak elengedhetetlenné, mint:
- Olajhűtéses tárcsafékek – a hosszú élettartamért,
- Zárt elektromos csatlakozók – hogy a víz és a só ne okozzon zárlatot,
- Rozsdamentes vagy korrózióálló anyagok,
- Keskeny, ergonomikus fülkék és vezérlés, amelyek kesztyűs kézzel is jól kezelhetők.
2. Elektromos vagy belső égésű? A döntés nem egyszerű
Sok halászati üzem igyekszik átállni elektromos targoncákra, de a döntést gyakran korlátozza az elérhető infrastruktúra.
Egy kisebb tengerparti feldolgozóüzem például nem biztos, hogy képes egy egész targonca-flottát éjszakánként feltölteni. A választás gyakran kompromisszum: ahol lehet, lítium-ionos elektromos targoncákat alkalmaznak, más esetekben megbízható LPG vagy dízel modelleket használnak – gondosan előkészítve az extrém környezethez.
3. Karbantartás: itt nem lehet félvállról venni
A halászati ágazatban a megelőző karbantartás nemcsak ajánlott, hanem létfontosságú:
- Az akkumulátorokat minden karbantartáskor kiszerelik, és a gépeket teljesen leöblítik – nem nagynyomással, hanem óvatosan,
- A só okozta korróziót már korai szakaszban meg kell állítani,
- A láncok, emelőoszlopok és hidraulikus csatlakozók rendszeres kenése elengedhetetlen.
Sokan ezért nem is bérelnek, hanem saját targoncát vásárolnak, hiszen ezek az eszközök gyorsan testre szabott beállításokat igényelnek, és a szervizelésük is sokkal egyedibb.
Nincs második esély – de lehet hosszabb élet
A valóság az, hogy ebben az iparágban ritka a targonca „második élete”. A szélsőséges környezet miatt a legtöbb gép 6-7 év után már cserére szorul.
Viszont ha jól előkészítik, karbantartják és körültekintően kezelik, akár 9-10 évig is kiszolgálhatják az üzemet – jelentős költségmegtakarítást és stabil üzembiztonságot nyújtva.
Hangcha – a megbízható társ a legzordabb környezetben is
A Hangcha targoncarendszerek már bizonyítottak a legkeményebb halászati üzemekben is. Tartósságuk, testreszabhatóságuk és karbantarthatóságuk révén segítenek partnereinknek abban, hogy megfeleljenek a kihívásoknak – és akár túl is szárnyalják azokat.
Ha olyan targonca-megoldást keres, amely nem ismeri a kompromisszumot a túlélés és a hatékonyság között – a Hangcha ott lesz a fedélzeten.